14 Nisan 2008 Pazartesi

Sigara denen illet

http://ellerefidanboylumellere.blogcu.com/2081735

FİDAN

23/2/2007 - SİGARA ÖLDÜRMEZ

SÜRÜNDÜRÜR [Bu yazıyı izle]

Sigara bildiğimiz bir ot

ve otun içine içenlerin

sağlığına zarar vermek

maksadıyla doldurulmuş

bir sürü zehir.

Zift; hani şu kaynar

kazanlarda kaynatılır.

Sevimsiz bir nesne. Sinek

savar yani böcek

ilacı ve bin bir türlü zehir.

Niye katarlar ki demeyin.

Her sektörün

kendine göre hesabı kitabı vardır.

Üç bilinmeyenli

denklem gibi. Yani insanoğlu

sigaraya bağımlı olmasa,

kolay hasta olmaz. Yahut ta

sigaranın yarattığı

neden olduğu hastalıklar olmaz.

Eee o zamanda

ilaç sektörü iflas eder.

Söz gelimi.

Şimdi sigara imal edilmesin

desek tiryakiler

başlar, tütün üreticileri başlar,

tüccarlar

başlar bağırmaya. Ekmeğimizi

tütünden

kazanıyoruz diye sıralarlar,

ekonomiye şu

kadar katkısı var, şu kadar

kişiye iş istihdamı

sağlıyor diye.

Yani tütün ve mamulleri

olmasa aç kalacakmışız

gibi. Açlıktan kimse ölmedi ki

bugüne kadar.

Bir ikramla, özentiyle,

can sıkıntısıyla

yahut ta dertlerimizi sigara

ile unutabileceğimizi

sanarak yakılan bir sigara

arkasından ikinciyi,

üçüncüyü de beraberinde getirir.

Sigara 80’li yıllarda

Bulgaristan’a fason

yaptırdılar. Naylon kağıtlı

sigaralar içirttiler

tiryakilere. Nüfus çabuk

azalsın diye.

Neyse bu serüven içinde

onunda kolayını

bulduk. Naylon olmayan

sigaralar dağıtıldığında

tekele gidip ihtiyacımız kadarını

alabiliyorduk.

Ben ve arkadaşlarım şanslıydı.

En azından

biz öyle sanıyorduk ve kendimizi

aldatıyorduk.

Bir aralar sigara bırakma

girişimlerim oldu.

Fakat bu bırakmalar bana daha

pahalıya mal

oldu. Elime aldığım bir tek

sigara tekrar başlamama

neden oldu. İçtiğim sigara

sayısında büyük bir

patlama meydana geldi.

İçmediğim zaman deli

olurdum. Bulur buluşturur

fakat onu mutlaka ağzımdan

düşürmezdim. Fakat rakı

içen öldü de su içen ölmedi

mi hesabıyla sanki

sigara içmeyenler ölmüyor

mu diyerek tüttürmeye

devam ettim. Ettim ama en

sonunda başardım.

Bir kalemde sildim attım

hayatımdan. Bir

Ramazan akşamı idi. İşten

eve geliyordum. Evde

bulunsun diye bir karton sigara

almıştım. Dolmuştan indim

eve vardım. Kış günü hava

kirliliği had safhada. Bahçeme

gelince bir sigara yaktım, kapıyı

çaldım. Kimse kapıyı

açmadı. Evdekiler sofrada

olduğu için kimse kapının

çalındığını duymamıştı.

Bu arada benim sadık

dostum sigara beni

öksürtmeye başladı. Tıkandım,

nefes alamadım

ve öleceğimi sandım. Elimdeki

sigarayı attım. Seni

içersem dedim ve yemin ettim.

(Yazının devamı

önümüzdeki günlerde yayınlanacak)

puzzle yapmak istermisiniz?





provided by flash-gear.com


http://www.flash-gear.com/index.php?puzV