14 Nisan 2008 Pazartesi

Sigara denen illet

Canım her çektiğinde her sıkıştırdığında buzdolabına gidip süt içmeye başladım. Evde bir tek küçük kızım süt içerdi. Süt içmeye başlamamla birlikte evde süt tüketimi de arttı. Böylelikle süt tüketen bir aile olduk birden bire.

Sigarayı bıraktım bırakmasına da, sigara ile esas savaşımız bundan sonra başladı diyebiliriz. Yapışmış yakama bir türlü bırakmıyor.

İkimiz arasındaki amansız mücadele iyicene kızıştı. Sanki Dünyanın baş teröristleri; Yıllarca bizi esir eden, kanımıza giren, ciğerimize hükmeden hatta ve hatta derimizin her bir gözeneğinden dışarı fırlayarak bizleri rahatsız eden, o pis kokusuyla çevremizdeki insanlara rahatsızlık vermemize vesile olan, insanlık düşmanı, SİGARAYI AKLIM VE MANTIĞIM İLE BİR GÜZEL YENDİM.

MÜCADELE SÜRÜYOR

Sigara bu, en lanet uyuşturucu! Girdimi bedenine çıkmam diyor. O diyor da, tabii onu dinlersek sigarayı hiçbir zaman bırakamayız. Fakat Yüce Rabbimiz C.C. bizlere akıl vermiş, hizan vermiş, düşünce vermiş, güç vermiş. Demiş ki “Benim yarattıklarımın içinde Adem oğlunun yeri farklıdır.”

Adem ve Hava’ya secde etmeyen Şeytan Hava’yı kandırarak nasıl yasak meyveyi yedirmişse, insanları da sudan ucuz bahanelerle kendi sidiğinden fışkırdığı ileri sürülen tütünü içirtmek için can havli ile çalışıyor. Vallahi hiç de boş durmuyor. Zaten bunu şeytandan başka da yapabilecek bir varlık olmasa gerek.

O akşam sigarayı bıraktım. İçmedin. Allah’ın bana bahşettiği bir lütuf olsa gerek. İş yerimde sigaranın o pis kokusunu duymadım. (Her sigara bırakma girişimlerimde işyerimdeki bütün kül tablalarını kaldırtırdım. Kokuyor diye. Kimseye sigara içirtmezdim. Kendim içtiğim zaman ise dumandan göz gözü görmez, adeta ininden tilki çıkartırdım. Ağzımdan sigara hiç düşmezdi.)

Sigarayı bıraktıktan birkaç ay sonra tekrar başlamayacağıma kanaat getiren ve durmadan her gece rüyalarıma giren mister zehir bana kendini ikram ediyor, içmiyorum dedikçe ağzıma tutuşturuyor, tutup attığımda yenisini, yenisini ikram ediyor, kabul etmiyorum.

Bir gece değil 10 gece değil en az altı ay böyle devam etti. Ben onu red ettikçe o üzerime, üzerime geliyor. Hızını alamıyor. Kendini yakarak ikram ediyordu. Kime anlattıysam sigarayı bıraktın aklını kaçırıyorsun, delilik emaresi başlamış dediler.

Ben içmeyeceğim dedikçe o diretiyor o direttikçe ben ağır basıyorum. Fakat sonunda ben galip gelen be oldum ve o illeti ellerimle boğdum.

Bir zamanların gülerken, ağlarken, çalışırken elimden düşürmediğim tek dostum dediğim sigaradan kurtuldum. Bu benim ona karşı verdiğim mücadelenin zaferle sonuçlanmasıydı.

Sigarayı bırakmak için cebinize çerez koyun, çekirdek koyun, aklınıza gelince sigara yerine çerez yiyin diyenler aslında bu tür çerezlerin sigaraya eğilimi daha da artırdığının farkında değiller.

Çay, kahve gibi içeceklerde sigaraya çağrışım yapanlardanmış. Daha önceki sigara bırakma girişimlerimde bunları denedim. Fakat başarılı olamadım. Ufacık bir sinirlenmemde tekrar sigaraya başlayan ben şimdi çok mutluyum. Nikotin hafif sıkıştıracak olsa hemen Buzdolabına girip bir bardak soğuk süt içiyorum.

(Yazının devamı önümüzdeki günlerde yayınlanacak)

JALE

puzzle yapmak istermisiniz?





provided by flash-gear.com


http://www.flash-gear.com/index.php?puzV