14 Nisan 2008 Pazartesi

Sigara denen illet

2007 - SİGARA ÖLDÜRMEZ SÜRÜNDÜRÜR (3)

Sigarayı bıraktığım ilk yıl süt tüketimim günde iki litre idi. Sigara paketi ile karşılaştırdığımda ben daha karlı idim. Çünkü ben bir günde en az beş en fazla 7 paket sigara içiyordum. Dudak tiryakisi olunca, arka arkaya ekliyordum. Bazen takılıyordular da “çakmağa ihtiyacın yok hiç söndürmüyorsun” diye.

Allah’a çok şükür şimdi öyle bir derdim yok. Artık eskisi gibi süt de içmiyorum. Sütü artık çocuklara bıraktım.

İnsanın kendi elleri ile imal ettiği bir sigaranın nasıl esiri olduğunun tek şahididir tiryakilik.

Elimden hiçbir zaman düşürmediğim, çocuklarımın sağlığını düşünmeden devamlı olarak tükettiğim, Çocukların içme dediğinde, onlara kızarak kalplerini kırdığımın bile farkında olmayan ben. SİGARAYI BIRAKTIM. SİZLERDE BIRAKABİLİRSİNİZ.

Sigarayı bırakmadan önceki yıllarda şubat aylarında rahatsızlanırdım. Ciğerlerim cam gibi gelirdi. Her sene aynı ayda bu hastalık tekrarlanırdı. Kupa çektirir iyileşirdim. Tekrar işe.

Her mayıs ayında doğanın bize sunduğu o güzelim kır çiçeklerinin kokusu il birlikte hastalanır nefes alamazdım. İşten eve gelirken çok rahatsızlık geçirdiğim günler oldu. Denizli’nin tozu, çiçeklerin birbirinden güzel kokuları (özellikle dağ ve tepelerde açan pembe çiçekli ince uzun dümdüm çiçeklerinin) beni nefes alamayacak kadar tıkardı. Eve zar zor yetişir kendimi yatak yorgan yatar bulurdum.

Artık bu rahatsızlıklardan kurtuldum. Sigarayı bıraktığımdan beri muzdarip olduğum b u hastalıklardan eser kalmadı. Kış aylarında artık evimiz pırıl pırıl, sigara dumanı yok. Koku yok

BEN YENDİM. HAYDİ, SİZDE YENİN.

JALE

puzzle yapmak istermisiniz?





provided by flash-gear.com


http://www.flash-gear.com/index.php?puzV